SREDNJEVEŠKE, RENESANČNE IN
LJUDSKE PESMI IN GLASBILA
DECEMBRSKEGA OBREDNEGA ČASA
»OD MIKLAVŽA DO TREH KRALJEV«
slovenskega etničnega ozemlja in
sosednjih evropskih dežel
(kvartet TRUTA)




1.

2.


3.

4.
5.

6.
7.


8.
9.

10.

11.

12.

13.
14.


15.

16.

17.
18.
19.

20.
21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.
29.

30.

31.

32.

33.
34.

35.

36.

37.

 

Sv. Miklavž in hudoba (obredna ljudska pesem, Tolminsko/Slovenija) – recitativno dvoglasno petje
Flajolet (ples, Francija, 13.stol.) – glasovi, rekonstrukciji srednjeveško-renesančnega opreklja, srednjeveško-renesančno-ljudska stranščica, lončeni bas, nečke kot tolkalo
Dobar večer sveten templu ovde (obredna ljudska pesem, Korčula/Hrvaška) – mešano štiriglasno petje
Ko sem v šolo hodil (Haloze/Slovenija) – trstenke, žvegla »šestka«
Podkovana čarovnica (ljudska pesem, Gorenjska/Slovenija) – glasova, drsovce/bordunske citre, lesene žlice, nečke kot tolkalo
Tjaci, tjaci bistra voda (Štajerska/Slovenija) – žvegla »devetka«
Puer natus in Bethlehem (Koeln, okoli 15oo/ Nemčija) – žensko troglasno petje, srednjeveško-renesančni oprekelj, renesančno-ljudski oprekelj, žvegla »devetka«, mali bas
Koroško drumlanje (Koroška/Slovenija) – drumlice
Eno dete je rojeno (ljudska pesem – poslovenjeni latinski tekst Puer natus in Bethlehem, Dolenjska/Slovenija, Trubarjev čas-16.stol .) – glas
Brkinska kolednica (Zahodna Slovenija) – srednjeveško-renesančni oprekelj
Grlica pestrna (ljudska, Gorenjska/Slovenija) – glasova, srednjeveško-ljudske dude
Der Spiegel der Dreifaltigkeit (Koelner Gesangbuch, 1599, Nemčija) – mešano štiriglasno petje, srednjeveško-renesančno-ljudska postranica
Sotiš (ples, Dolenjska/Slovenija) – violinske citre, mali bas
In einem Kripfli lag ein Kind (trubadur Heinrich von Loufenberg, Strassburg, okoli 143o, Nemčija) – dvoglasno petje, srednjeveški godalni psalterij, srednjeveško-renesančno-ljudska postranica
Dormi, dormi bel bambin (božična zazibalka, Italija) – glinena okarina
Ptičica Janičica – Jezusova zibarica (uspavanka, Rezija/ Slovenci v Italiji) – dvoglasno petje, glinene okarine
Izrasla je kopinja (Bela Krajina/Slovenija) – glinene okarine
Kresna (za zimski kres, Bela Krajina/Slovenija) – dvojnice
Rodil se je Isus (ljudska iz Trogirja/Hrvaška, znana najmanj od 16.stol. dalje) – mešano štiriglasno petje »na bas«
Istrska - šurla
Dona nobis pacem (latinski renesančni tekst, razširjen po vsej Evropi) - kanon
Ud Celovca noj do Drave (Rož - Koroška/Slovenci v Avstriji) - žvegla »šestka«
Mi smo sveti trije kral (trikraljevska kolednica, pod Gorjanci/Slovenija) - glasovi, srednjeveško-ljudske dude
Quem pastores laudavere (16.stol. - renesančni »quem-pas«) - mešano troglasno petje, basovska kljunasta flavta, triangel, podkvica
Prekmurska ciganska banda (Prekmurje, Porabje/Slovenci na Madžarskem) – male cimbale, trobenta, flavta, mali bas
Iz Jutršne deižele (trikraljevska kolednica, Podjuna - Koroška/Slovenci v Avstriji) – mešano štiriglasno petje
Priprošnja za blagoslov Kozmosa (improvizacija, Slovaška)- 1. in 2. fujara
Riba Faronika (kozmogonijski mit, Tolminsko/Slovenija) - glasova
Voščilo za moč novega sonca (improvizacija, Irska) - brnice/Jew's harps
Štajeriš (ples, Gorenjska/Slovenija) – violinske citre, žvegla »petka«, mali bas, drumlica
Sijaj, sijaj sonce (ljudska, Gorenjska/Slovenija) - dvoglasno petje, harfne citre
Žuna je sneha (Prekmurje/Slovenija) - cítera/bordunske citre, glavnika, nunalca
Litanije za srečo (koledniško voščilo, Prekmurje/Slovenija) – glasovi Drmač (ples, Prekmurje/Slovenija) - švrkovence/bordunske citre, lončeni basi
Dobar večer oven stanu (koledniška, Brač/Hrvaška) - troglasno petje, tamburaški brač, mali bas
Haloška (ples, Štajerska/Slovenija) - trstenke, žvegla »šestka «, lončeni bas
Mi smo prišli, pa pojdemo (koledniška, Koroška/Slovenci v Avstriji) - troglasno petje, harfne citre, mali bas, lončeni bas